Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti biblioterapie v rozvoji komunikačních dovedností dětí mladšího školního věku se symptomatickou poruchou řeči
Barvová, Lucie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Možnosti biblioterapie v rozvoji komunikačních dovedností dětí mladšího školního věku se symptomatickou poruchou řeči se zabývá otázkou, zda lze využít biblioterapii v edukačním procesu jako jednu z metod sloužící k rozvoji komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku mladšího školního věku a jazykový vývoj v tomto období, aby mohla být lépe pochopena problematika symptomatických poruch řeči. Jsou zde popsány možné odchylky v řečovém vývoji, který vede právě k tomuto narušení komunikační schopnosti. Práce popisuje stručnou charakteristiku symptomatické poruchy řeči u dětí s mentálním postižením, s mozkovou obrnou, se sluchovým postižením a u dětí s ADHD. V neposlední řadě jsou zde uvedena konkrétní doporučení vhodná při komunikaci s žáky s narušenou komunikační schopností. Dále jsou v teoretické části shrnuty poznatky z oblasti biblioterapie a jejich možné využití u dětí mladšího školního věku. Praktická část má za cíl navrhnout odpovídající biblioterapeutický program, který může být aplikován v hodinách českého jazyka a bude rozvíjet komunikační dovedností dětí v oblasti aktivní a pasivní slovní zásoby, porozumění a schopnosti vyjadřování. Prostřednictvím akčního výzkumu je pak ověřována jeho...
Motivace k lidovému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času v rámci liturgického roku. (mladší školní věk)
MALENINSKÁ, Pavlína
V mé diplomové práci je poukázáno na důležitost motivace u dětí mladšího školního věku. Práce je zaměřena na různé výtvarné techniky a činnosti v předvánočním a vánočním období. V teoretické části se zabývám motivací, charakteristikou a problematikou lidového umění ve výtvarné činnosti. Je zde vysvětlen pojem adventu, prolínání hry a umění a rozdíl mezi nimi. Rozebírám pojem volného času a s ním spojené volnočasové aktivity zabývající se výtvarnou a rukodělnou činností. Dále vývojem dětské kresby, jejím hodnocením a rozvojem zájmu o tyto činnosti. V praktické části je uveden projekt, který se skládá ze čtyř základních bloků, představující adventní období. V každém bloku je uvedeno několik výtvarných činností, směřujících tématicky k liturgickému období Vánoc. U každé techniky je uvedena společná aktivita, která se snaží o rozvoj tvořivosti pomocí hry nebo jiné činnosti. Cílem je zapojit všechny děti do procesu socializace, vzájemné komunikace a poznání. V závěru práce jsou uvedeny poznatky z realizace výtvarných projektů ze školní družiny.
Sebepojetí žáka mladšího školního věku se specifickými poruchami učení
Šrůmová, Zuzana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nabízí pohled na sebepojetí dětí mladšího školního věku se specifickými poruchami učení. Na devíti konkrétních příkladech dokládá, jaké faktory ovlivňují budování sebepojetí a jak se vyvíjely jednotlivé osudy sledovaných dětí. Teoretická část v propojení vývojové psychologie, sociologie a pedagogiky staví pojmový a myšlenkový základ, spočívající v charakteristice dítěte mladšího školního věku především z hlediska jeho smyslového, kognitivního a emočního vývoje, vývoje a způsobu budování sebepojetí člověka, resp. dítěte, a komplexního pohledu na specifické poruchy učení. V praktické části jsou popsány kazuistiky devíti žáků, které autorka měla možnost po dobu dvou let sledovat a pozorovat jejich vývoj. Jedná se o 9 žáků pátých tříd (7 chlapců a 2 dívky) na jedné škole. Práce podává podrobný pohled na sféry úspěchu těchto dětí, jejich pojímání sebe sama, pozici v kolektivu a jedinečnost jejich příběhu a osobnosti.
Stravování dětí mladšího školního věku ve vztahu k prostředí vybrané základní školy
Vanya, Ondřej ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce poskytuje informace o stravování dětí mladšího školního věku se zaměřením na stravování během dopoledne ve škole. Tato věková skupina má jistá výživová specifika, která je nutno dodržovat. Teoretická část práce obsahuje nejdůležitější informace o této problematice. Praktická část je věnována výzkumnému šetření na vybrané základní škole, které je zaměřeno na zjištění stravování žáků prvního stupně, vztah učitelek ke stravování žáků a celkové působení školního prostředí na stravování dětí.
Možnosti nácviku skoku dalekého na 1.stupni ZŠ
Procházková, Václava ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Možnosti nácviku skoku dalekého na 1. stupni ZŠ Diplomová práce se zabývá komplexním pohledem na možnosti výuky skoku dalekého dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zaměřuje na osobnost dítěte, jeho vývoj a motorické schopnosti. Je zde popsána výuka tělesné výchovy a zařazení atletiky do hodin tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Pozornost je věnována historii, charakteristice, členění a technice skoku dalekého. V diplomové práci byla za účelem experimentu vytvořena metodická řada, jejíž účinky zde byly ověřovány. Klíčová slova: atletika, technika skoku dalekého, tělesná výchova, metodika, mladší školní věk, pohybové schopnosti, bezpečnost
Jak děti mladšího školního věku hrají digitální hru Minecraft
Zemaník, Martin ; Hrabec, Ondřej (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce si za cíl klade prozkoumat, jak děti mladšího školního věku hrají Minecraft. Skrze metodu nestrukturovaných rozhovorů vysvětluje obrovskou popularitu digitální hry u jejích mladších hráčů; popisuje co jim hra umožňuje a jak toho využívají ve svůj prospěch. Práce nabízí ucelený pohled na Minecraft jako na kombinaci více her, mezi kterými je možné dynamicky a nerušeně přecházet. Dále pak popisuje, jak hra dokáže napodobovat strukturu psychologického vývoje v období mladšího školního věku. KLÍČOVÁ SLOVA hra, videohra, tradiční dětské hry, mladší školní věk, Minecraft
Rozvodovost - dopad na rodinu a děti mladšího školního věku
LINHOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce je zacílena na problematiku rozvodovosti a jejich dopadů na rodinu a děti mladšího školního věku. Cílem bakalářské práce je zjistit dopad rozvodového řízení a porozvodové situace na rodinu a děti mladšího školního věku. Teoretická část objasňuje základní souvislosti týkající se dané problematiky. Je zde definován pojem rozvod, vysvětleny důvody rozpadu manželství, řešen dopad rozvodu na rodiče, ale i na děti, zájem je obrácen i na rodinu a role jednotlivých členů v rodině. Je zde specifikován vztah mezi rodičem a dítětem či vysvětlen pojem mladší školní věk. Poslední část teoretické práce se zaměřuje na působení negativních dopadů rozvodu na děti a je zde specifikována instituce sociálně-právní ochrany dětí. Praktická část je již postavena na empirickém šetření prováděném v konkrétních rodinách, přičemž snahou bylo posoudit vliv rozvodu na dospělé členy rodiny, ale i na děti. Výzkumná část bakalářské práce vychází z pěti rozhovorů s jednotlivými členy dané rozvádějící se rodiny a také ze dvou rozhovorů se sociálními pracovnicemi. Podstatou práce je především odhalení rozdílů v postojích vůči dané situaci podmíněné pohlavím členů rodiny. Z celého výzkumu pro mě vyplynulo, že velmi záleží na vztazích, jak mezi partnery tak mezi rodiči a dětmi. Děti v mladším školním věku jsou velice citlivé a náchylné k emočním změnám, a proto by rodiče měli s dostatečnou rozvahou uskutečňovat svá životní rozhodnutí. Jestliže se v rodině objevují negativní vlivy, jako jsou deprese, manipulace či strach, nemůže být v rodinném soužití nikdo šťastný.
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole
ČELIKOVSKÝ, Jakub
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky u dětí mladšího školního věku na vybrané základní škole. V celkovém počtu bylo otestováno 44 dětí (21 chlapců a 23 dívek) od 1. do 4. třídy ve věku 7 až 10 let v měsíci lednu 2018. Úroveň motoriky jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií Movement Assessment Battery for Children Second Edition, která zahrnuje 8 motorických testů bez ohledu na pohlaví testovaných. Chlapce a dívky jsme v komponentách a testových úlohách mezi sebou porovnávali. Celkové výsledky testování ukázaly, že 100 % dětí nevykazuje žádné motorické obtíže (1. pásmo). I přes to se našli jedinci, kteří v komponentách manuální dovednosti a míření & chytání svou úrovní motoriky spadali do 2. pásma (riziko motorických obtíží) nebo 3. pásma (významné motorické obtíže). Výzkum nás přesvědčil o tom, že jemná a hrubá motorika většiny testovaných dětí je na velmi dobré úrovni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.